21. listopadu 2015

vaření ~ cizrna

S osmým měsícem jsem Toníčkovi do jídelníčku přidala novou luštěninu - cizrnu. Na rozdíl od klasických "českých" luštěnin (hrách, čočka, fazole) je dobře stravitelná a méně nadýmavá. Navíc se dá opět skvěle kombinovat, což je pro mě u surovin na vaření vždy +10 bodů. ;)

Cizrnu - podobně jako červenou čočku - připravuju hlavně v bezmasý den, je na to úplně ideální. Ale pěkně se hodí i k masu a dokonce i k ovoci. (Ano k ovoci!) Všechny možné zajímavé kombinace s cizrnou najdete jako vždy na konci příspěvku.

Dnes jsem ji Toníkovi uchystala s mrkví a červenou řepou. Chuťově je to super kombinace, mrkev celou směs trochu osladí, červená řepa (doslova) okoření a cizrna zjemní, propojí a dodá bílkoviny a vlákninu.


Jak jsem dnes postupovala? Moc se to neliší od mého klasického vaření. Mrkev a červenou řepu jsem si ráno rozmrazila.



Cizrnu jsem pak si včera namočila (na to vždycky zapomínám!!! v tom případě pak místo cizrny použiju červenou čočku) a před obědem jsem ji uvařila.


Všechno jsem pak spolu lehce pomixovala.


Takhle vypadal výsledek. Tentokrát nebylo potřeba ani zjemňovat strukturu vývarem, tak jsem jen kápla olej a bylo hotovo.


Toník si pochutnal, snědl vše a po obědě si hodil šlofíka.



Na závěr přidávám jako obvykle naše osvědčené kombinace s cizrnou:

- cizrna + květák + dýně
- cizrna + chřest + batáty
- cizrna + špenát + květák + jablko
- cizrna + jablko
- cizrna + avokádo + hruška
- cizrna + červená řepa + kuřecí

Dobrou chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat