21. prosince 2015

vaření ~ avokádo

Avokádo je takový malý polozázrak. Je to jedna z energeticky nejhodnotnějších plodin. Obsahuje hlavně nenasycené mastné kyseliny, má vysoký obsah vitamínů, minerálů, ale i folátů nebo lecitinu. Pro děti je úplně super.

K tomu všemu je navíc perfektně "nevýrazné" a tedy vhodné k dochucování a ke kombinování. Hodí se k zelenině i k ovoci. Toník bude mít avokádo na oběd zrovna dnes. Poprvé jsem Toníkovi avokádo připravila někdy před 14 dni, a to následujícím způsobem: 

Hlavní přísadou bylo avokádo (asi 55 g), zkombinovala jsem ho s květákem (asi 45 g) a kukuřičnými vločkami (asi 60 g). Jak jsem postupovala?



Předpřipravený květák jsem si ráno dala rozmrazit, ostatní suroviny jsem chystala až těsně před jídlem. Kukuřičné vločky zrovna testuji instantní, takže je stačí jen zalít horkou vodou, přiklopit a nechat odstát.


Avokádo jsem oloupala. Bylo krásně zralé, takže to šlo úplně lehce jen tak rukou. A vydlabala jsem lahodnou dužinu. Ta má super konzitenci (avokádo ale musí být zralé!), takže ji stačilo jen lehce pomačkat v misce. Ze zbytku avokáda jsme si pak vyrobili s Nekorektním skvělé guacamole. Mňam!


K avokádu jsem přidala rozmražený květák.


Nakonec i hotové kukuřičné vločky. No a byl to luxus. Toník talíř vyluxoval a musím říct, že výsledek chutnal i mně.

Na závěr přidávám další kombinace s avokádem. I když většinu jich ještě nemáme vyzkoušených, jsou všechny v plánu! :

- avokádo + kedlubna + kuřecí maso
- avokádo + kiwi + banán
- avokádo + cizrna + hruška
- avokádo + mrkev + jablko
- avokádo + bílý jogurt
- avokádo namazat na chleba
- kousky avokáda jen tak jako "finger food"

Dobrou chuť.

Na závěr přidávám Toníka fešáka na víkendové Vánoční návštěvě u tety.


Žádné komentáře:

Okomentovat